tentang morning shiftΒ 

~~~ what will u do with your bonus ?

me ; pay my house installment

trus dia replied – find a husband , Ziwa .. you re just wasting ur time here at the airport … let him pay ur house,,,,, (Laksman)

and I was like ,,, why should I need a husband to my pay my house ? it is not his house, it is my house.. and he said ; that’s arrogant..  ** oh,, jadi klo gw bisa bayar sendiri, arrogant gitu.. hmmm..
which is seharusnya gw jawab pertanyaan awal gini none of your business lawong deket juga engga..
Hadeuh ziwaa,, kapan sih lo dewasa n pinter berinteraksi Sama colleagues ,, huufff … ngapain jwb gitu, emangnya anak sma? πŸ˜–πŸ˜–πŸ˜–

 

~~~~ you are doing overtime too much aaa ; I saw your name everyday in the ot (overtime) sheet ,,, there come bonus n then public holiday payment, wow you’re rich ,man! (Reiner )

then talking to other indian staff there ; this lady too much harakat ,, ( Reiner to Travis ) and an Arab staff (female whom I don’t know the name ; who heard our convo commented ; too sarakah – shame on you; (padahal klo night shift,, orangnya asik2 aja tuh, Yvette ot nya malah lebih gila, atau mega.. staff cewe yang rajin ot itu banyak cuy, kali aja emg lg bnyk yg mesti dibayar,, dont judge please….X_X)

—–well….  I just left . ( eh brarti sarakah bahasa Arab ya?) * Ini gw berasa balik jaman sma! ngurusin bgd sih lo duit orang? πŸ’°πŸ’°πŸ€” padahal gw baru mulai rajin ot juga bulan ini.. hmmmm…. *Jd klo cewe ot ; serakah , and klo cowok ot gila2an kayak Luo, Taweesak , Rai Atau Abdul Malik ; gpp lah ya… hmmmmm .. susahnyee jadi cw 😰😰😰 **eh padahal cowok, perasaan cewe, belalai aja yang gakda πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜…πŸ˜πŸ˜œβœŒπŸ»οΈ

img_5073
~~~ wow so u have morning shift now?

you have wasta ya? you went out with rukmal ?

img_5083

me ; omg ,, mimpi apa si rukmal jalan ama gw? Atau mimpi apa gw ama cowok India ? aduh, hush gak Boleh rasis , ntar suami gw malah orang India lagi ,,,, 😁😁😁

Knapa mereka langsung mikir wasta ? mungkin krn gw bukan Arab? gw gak lagi hamil, gw juga bukan Indian or pakistani tapi gw sukses dapet morning shift … tapi who knows Ini cuma sementara? bukan long term.. gakda Yg tau Gmn moodnya Rukmal or apa yg ada d pikirannya Rukmal Kan? gw sih yakinnya ini berkat doa mama…. ❀ ❀

img_4555img_3265img_4684img_4676

hmmm,,,
and I know Mariama is the best, ” Ziwa u be careful ya, they r talking about you in transfer desk, don’t talk too much with everyone ,

I was like ” ya Mariama , I know .. thankyou….
Mariama waktu juga sempet cembetutin Aku seharian and I was so sad, so that day i decided to just hug her spontaniously from behind when I saw her in the kitchen and said ” no, Mariama ,no,  you can not leave this house frowning at me ”

and she said ” what Ziwa,you are crazy ,you have morning shift , now we can not go to Bali together , no same off, u ruined the plan..
*lhaa…btw, emangnya yg ngasih morning shift siapa? πŸ™ˆπŸ™ˆπŸ™ˆπŸ˜

behbek?Β 

I like you but I’m not 100 percent sure . after I heard People’s story, saw the reality of what was happening from two years ago, I’m not into you anymore,,

I’m happy and upbeat and I’m not gonna ask you the question, cause I’m not a piece of booty. not gonna buy any BS..

oh my dear, I don’t need you to validate my self-worth. marriage ? I suppose if I found someone special enough, but he’d really have to be pretty amazing. cause even my mama once told me “I’m afraid , you seems like you are the man, yourself.”

ill live for the moment. and you should rememberΒ today cause tomorrow I’ll be gone,,
** found this again today , in my brown book,loll,

**today, I just read msg from Ghaith in fb, and three of aga’s friends- ( it’s in other folder so I just found out now) which I really shocked. how can they know me and msg me ? they never even meet me, .. 😦 innalilahi ,, rest in peace Aga, smoga khusnul khotimah.. aminn..
woosshhh woosshh Udah ah, kok Jd baper? iseng iseng td gw ikut kuis juga d fb ,, fun juga, Β πŸ˜‚πŸ˜‚


img_4917-2

the picture that describe wonderful itself makes me want to go back to cappodacia, driving those thing in grape yard. πŸ™‚Β 
img_4588

I love Nofy. Period. Nofy just resigned from SQ this month and told me ” udah lah wa, ngapain sih lo d Dubai betah amat” but makes me laughing and teasing her cause after she said that,she continue with..”eh tapi gw juga mau tuh setaun dua taun d Dubai, kalo gw mah pasti dapet laki, udah banyak gitu d sana, emang kayak elu, wa.. which i replied “yahh,, nofy dilawan, gw mah apa atuh” which is gw ngakak abis ngomong ini,, kalimat kekinian, hahaa πŸ˜€

img_4978-2

last time nofy went here, we ate too much in cheese cake factory.

img_5005-1

i love this, airline staff gave me, makes me want to visit those stan countries as well

and love these chocolates too

img_4976-2

last ..

argentina coin…Β i found this on my way home , maybe it’s a sign ?

 

~~~ Β tuhh kann… gw gak konsisten,, pengen nulis cinta2an serius dari behbek jadi ke ana juaneh.. lol

saatnya cabut ke rumah rama skalian numpang makan and tonight ill spend it with Rama Zam and Eja, maen board games.. hohooo… *hugssss ❀

 

-behbek ; Arabic word means I love you-ana juaneh ; I’m hungryΒ 

πŸ’•πŸ’•

on 27 April , I went to Abu Dhabi , New York university to watch Joey ,we got three tickets for free!!! and it was amazing,,, Β cara dia maen piano kerennnn bgdddd ,,

 

 

 

 

 

 

 

on 29 April , I went to the village Dubai mall to have breakfast with the ladies πŸ’•πŸ’•

img_4924-1

ballaleet and falafel

ballaleet ( omelet n vermicelli dipake in sugar ) manis bgdd,, gw jd agak eneg

Kita makan di milas ( it’s an emirati restaurant ) Reem suggests the place ☺️😊

and besok gw excited mau ke ripe market Barsha pond park Sama signe πŸ’ƒπŸΌπŸ’ƒπŸΌ would like to buy some stuff for Lina (she’s going back to France for good!!!!) 😱😰😰😭😭😭.. Β everyone is leaving ,, hiksss…

kinda like dejavu… last year , Chiaki went back to Japan for good ,,, Β me n the rest are making list of things we will do before Lina leave Dubai ,, she’s staying in UAE till 8 of June for her ballet classes ,,

omg,, it’s been nice knowing everyone and it’s hard when someone is leaving, for the best three years together, inshaAllah we will meet again someday,Lina !

(I hope next is my turn ! but if last year, i Β feel like want to know how it feels to work and live in Jakarta back for good, now,I don’t feel like i want to ,,, lol *not yet, not now.. Β so …. πŸ˜‡πŸ˜‡πŸ˜‡πŸ˜‡

~~~~next month i have morning shift and i intend to do overtime the whole month! *no work smart play hard* 😦 , i need my may salary to be 5 digit !!!

hello MAY !! be nice to me, amin…
oh.. i love my new ruby woo from MAC ,I feel sexier n hot, hahahahah Β Β (*background music messing around enrique feat pitbull. πŸ˜€ )

 

morningthought.

when last week ;;; 

~ Rajesh compliment me ; you handled them well ; and I was like “ya but Ican’t really  pretend I didn’t see, and they knew, it’s so awkward πŸ˜…πŸ˜”  
I think Allah really knows me best; He put me here so I can learn to be patient, calm and not short-tempered. 

** soalnya emang dulu kayaknya gw tukang ngambek and gampang kesinggung! hahaa πŸ˜…

 **jd inget pas art bus tour ;pas Sandra and Karen tanya apa profesi gw, gw agak ragu mau ngomong; I didn’t take pride about it , I think I was never really like my job ( except because of the tickets , funny stories part and because too much things in Indonesia that I have to pay so that I can’t resign,yet). so when Sandra said ; cool , it’s hard , i can’t be in this job, I’m easily get angry ,, and Karen response was ” omg it’s too much pressures ”  they are lying probably , but somehow it makes me think – no matter what kind of job I have,  I have to be proud of it πŸ˜ŠπŸ˜‰πŸ˜‡

8.

  1. that moment when you found a videoΒ in YouTube and your reaction is πŸ˜‘πŸ˜‘πŸ˜‘
  2. when u received a msg from your dad “ratu mulung lagi apa?” and I was like πŸ˜±πŸ˜±πŸ˜…πŸ˜‚πŸ˜πŸ˜ seriously, dad??!
  3. that moment when you heard someone in the next table saying to his friend , ” bego lu ! ” (betawi karama) and u feel it’s really bad,it’s as harsh as charmuta or bencut,,,,,
  4. egg freezing — when this staff told you that shes planning to do egg freezing since her age is already 30 and not yet married, u feel like… (WT.., u make me pressured, and feel-self-pity, ugghhh!) *klo egg freezing or bank sperma gitu hukumnya piye sih ya? apa jatohnya kayak gak percaya sama janji Allah or kekuatan doa? hmmmm….
  5. passport Saint Kitts and Nevis —- ni passport bisa dibeli and banyak bgd orang2 Iran or even Emirati (passengers) yang punya passport ini.. *biar bisa ke daerah2 carribean sana without visa or beli properti d sana katanya,, hmmmm…
  6. that moment when u remember what A-san said ” tiap hari nyerap energi negatif ” and makes you wonder …..
  7. 12 April 2016 — the very first time some one ever made me a bento 😍😍 *mariama i love you!!! xoxoo
    img_4771

    kata mariama namanya ; ragout au petit poid . haha

    8.Β Β that moment when u remember what ravin said ” don’t get married above 32 ,, more than 32 u already used to be alone and doing everything by yourself ,I’m afraid you can’t let people come inside your life and space …. hmmmmmm——